Okulumuz Vizyon Belgesi Öğretmenler ve Eğitim Yöneticileri Alanında ayın etkinliği kapsamında Mehmet Akif Ersoy´ un Eğitim Felsefesi irdelendi. Ekev Akademi Dergisinde Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Doç Dr. Ahmet Çoban ın Mehmet Akif in Eğitim ve Öğretime İlişkin Görüşleri isimli makalesi temel alınarakdı. Bu makale ekseninde Mehmet Akif in yaşadığı dönemin şartlarına da atıf yapan eğitim için neler yapmalıyız sorusuna verdiği cevaplar müzakere edildi.
Akif in Milletimizin eğitim anlayışı için öne sürdüğü iki vazgeçilmez kavram Marifet ve Fazilet üzerinde konuşuldu.
Akif in ´´ Milletlerin refahı için iki güç lazımdır: Marifet (İlim ve fenlerle tahsil olunan malûmat,
İrfan kazanmak) ve fazilet(irfan itibarı ile olan yüksek derece). Marifet, ilk önce, ahaliye
saadet verecek tüm sebepleri getirir sonra fazilet gelerek, o birikmiş duran sebepleri alır,
memleketin hayırlı yükselmesine tahsis etmek üzere harcar. Şayet bir millette marifet kudreti
olmazsa, sadece faziletle yükselemez, zayıf düşer. İlkelliğe özgü bir başıboş durgunluk
üzerine çöker. Farz edelim, bir millette marifet var, ama fazilet yok olmuşsa, o millet sınırsız
felaketlere maruz kalır. İnsanların ruhunu zehirleyen yara işte budur; öyle bir musibettir ki o,
vebaya rahmet okutur! Bizler, faziletli, gerçekten parlak devirleri olan bir büyük milletin
evlâdıyız. Ancak o fazilet, son üç asrın yürüyen ilmiyle, birleşip gitmedi; millet cehalete
battıkça da kuvveti felç oldu. Öyle bir düşüş düştü ki, artık "Batı"nın emriyle yatıp kalkmaya
mahkûm oldu. Çünkü toplum, yaşatan fenlerin kudret ve kuvvetinden doğan haşmetten
mahrum durumdadır. Evet, biz hasmımızın irfan gücünden nasipsiz olduğumuz için bu
şerefsiz hüsrana düştük. Sonra asırlarca süren ümitsizlik ve mahrumiyeti çektiğimiz için
bugün, bizde bulunan fazilet bile hissiz, hareketsiz, ölgün kalmaktadır (Ersoy, 1985: 442). sözleri den hareketle eğitimde Marifet yada Fazilet anlayışlarından biri eksik olursa eğitimin eksiz olacağı vurgusu yapıldı.